Penghina Al-Qur’an Alvi Tan Mati Terbunuh Yang Kini Menjadi Viral di Media Sosial, Muslim Bantu Sebarkan.

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Alvin Tan yang kini sedang menetap di Amerika Serikat dikabarkan telah terbunuh akibat ditembak. Adakah ini balasan yang di terima akibat tindakan provokatif yang seringkali dimuatnya melalui media sosial?


Gambar foto yang menunjukkan wajah seiras beliau yang ditembak di muka telah menjadi viral di media sosial. Akan tetapi sampai saat ini tidak ada pihak yang mengesahkan laporan yang mengesahkan kematian beliau akibat ditembak di muka.



Pastinya kematiannya mengembirakan ramai orang akan tetapi mungkin juga berita ini tak benar serta turut disebarkan oleh beberapa portal serta blog yang populer di Malaysia antaranya Free Malaysia Today.
Ada yang berpendapat perihal Alvin tidak perlu di panjangkan serta disebar bersama dengan memuat naik status kebencian masing-masing terhadap Alvin yang kerap menghina agama Islam. Bagaimanapun jika tiada respon dari masyarakat adakah facebook akan membuang laman Fan Page beliau?
Ada pro serta kontra dalam melaporkan perihal Alvin. Keprihatinan masyarakat Islam di Malaysia tentang kemurnian serta usaha mempertahankan agaama Islam perlu dizahirkan dengan mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan Alvin Tan supaya tidak akan lahir lagi manusia yang memiliki peribadi seperti Alvin Tan di Dunia.


Apapun mati atau hidup Alvin Tan tidak akan menjadi kudis untuk Islam. Bila benar dia mati akibat tembakan, ramai yang berdo’a syukur karena beliau layak mendapat pembalasan Allah SWT.

Yang merasa muslim ayo bantu sebarkan.

sumber :  merdekasiana.com   
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90